איך SheIn פיצחה את שוק האופנה המקוון של דור הZ?
חנות האופנה הסינית המקוונת SheIn היא תופעה בבריטניה, שנסקה מ- 500,000 ל -4 מיליון מבקרים חודשיים ייחודיים תוך שישה חודשים בלבד. כעת, כשהוא האתר המסחר המקוון השלישי בגודלו בבריטניה, כשמקדימים אותו רק NEXT וasos, אתר SheIn נוכח ב-230 שווקים שווקים גלובליים.
הזהות של החברה עם דור ה- Z בולטת במיוחד. צרכנים אלה, שנולדו באמצע שנות ה -90 ואילך, מאופיינים על ידי רצון סותר לכאורה להיות גם ייחודיים וגם מקובלים חברתית בו זמנית. אוכלוסיה זו מייצגת פלח שוק ניכר אך דורשת אסטרטגיות שיווק ממוקדות בקפידה. בני פחות מ -25 של ימינו אינם מגיבים לאותם גורמי משיכה כמו הדורות של ההורים או האחים הגדולים שלהם.. SheIn הייתה חכמה במיקוד לקבוצה זו בכמה דרכים, ואנחנו יכולים להפיק מספר שיעורים מהצלחתם:
- התמקדו במה שחשוב
SheIn אופנה מצטיינת בבגדים אופנתיים במחיר ללא תחרות. החברה צומחת במהירות עם עיצובים מבית, מפיצה ברחבי העולם; והעובדה שהיא צמחה כל כך מהר אפשרה לה להגדיל במהירות את נפחי הייצור ולהפיק תועלת מיתרונות הגודל. זה איפשר לה לחתור תחת מתחרים כמו ASOS, H&M וזארה.
במה שSheIn אתר אופנה לא מצטיינת היא המשלוחים וקלות השימוש בהם, שכן משלוח לוקח בין שבועיים לשלושה. עם זאת, עבור מירב הלקוחות מדור ה-Z אין לכך משמעות, כל עוד החסכון משתלם.
המחקר העיקרי שערכו ב- OC&C מראה כי 55% מדור הz מציינים כי המחיר הוא הגורם החשוב ביותר בעת קניית לאופנה, והם מוכנים להתפשר על מהירות וקלות שימוש בכל הקשור למשלוח לטובת החסכון.
- תבין נכון את הרשתות החברתיות
לאופנת שיין רשת רחבה מפוצלת ומקיפה של ממשקים לשולחנות עבודה, ניידים וברשתות החברתיות וכן מבחר של מעצבי דעת קהל בכל הקשור לאופנה. כדי להגדיל את ההיכרות עם המותג, SheIn מופיעה בערוצים חיצוניים, כאשר התנועה מתחילה מאינסטגרם ו- YouTube. זה הגיוני למדי. ילידה דור הz מסמכים יותר מדורות אחרים על גילוי מותגי אופנה באמצעות רשתות ידידות אמיתיות, רשתות חברתיות ומודעות ניידות ממוקדות (אלה מהווים 19%, 17% ו -5% מתגלית המותג האחרונה בהתאמה).
שיין אתר אופנה הצטיינה בלשים את עצמה בחזית העולמות החברתיים של הצעירים האלה. חפש ב- "SheIn hul" ביוטיוב כדי לראות מעצבי דעת קהל המדברים על כמה בגדים טרנדיים שהם הצליחו לקנות מהחנות תמורת כמה מאות פאונד. רבים מהסרטונים הללו נצפו מאות אלפי פעמים וחלקם הגיעו למעלה מ -3 מיליון צפיות.
- בנה קהילה
SheIn פעלו באופן יזום בטיפוח קהילה תוססת של קונים דומים ברחבי הערוצים שלהם. ממשקי שולחנות העבודה והניידים שלהם כוללים ביקורות רחבות היקף, כמו גם גלריית סטייל דרכה הקונים יכולים לשתף את התלבושות שלהם ולתייג את המוצרים עם מקורות ההשראה לסגנון שלהם.
האינסטגרם @SheInOfficial של החברה מקדם חיוביות גוף ובניית קהילה: מכיוון שמסע הפרסום האחרון של חג האהבה עודד את 5.8 מיליון העוקבים של החשבון לשתף סיפורים של אהבה עצמית. עבור צרכנים צעירים, איזון בין המימד חברתי למודעות עצמית הוא המפתח, שכן ילידי דור הZ מחויבים יותר מדורות מבוגרים לשוויון, לגיוון ולבניית קהילות מקומיות ב-5%.
- הפוך את הקניה להימור
בדומה לפריימרק, SheIn יצרה את התנאים שלקוחות ירגישו חכמים וחסכנים יותר במציאת הבגד המושלם במחיר נמוך בהרבה ממה שחבריהם עשויים למצוא במקום אחר. המבחר העצום של המוצרים הנמכרים דרך החנות, והעובדה שלא הכל נמצא תמיד במלאי, יוצר חוויה הדומה להימור שתוכלו לראות בבלוגים של "SheIn haul" שהוזכרו לעיל.
הקונים גאים שמצאו פריטים זולים שנראים כמו בגדי יוקרה באתר שאחרים עדיין לא גילו. הם נרגשים לפתוח את אריזת הבגדים ולראות מה עובד ומה לא, וחוזרים לעיתים קרובות כדי לראות מה זמין באתר. לפעמים מוצרים אלה יכולים להיות במידה לא נכונה, או שהם נראים זולים יותר ממה שנראה באתר, אך סיכון זה מוסיף לכיף, ובמחירים כה נמוכים, כדאי ללבוש משהו רק פעם אחת, או כפריט חידוש.
שוק הקמעונאות הצרכנית משתנה במהירות ויש לעדכן את האסטרטגיות ללא הרף על מנת להישאר רלוונטיים. יש המון מיתוסים שם לגבי מה שחשוב ולא חשוב לדור ה-Z מכיוון שאוכלוסיה זו צומחת לפלח צרכני חשוב ומשיגה וצוברת כח כלכלי, אך ההצלחה של SheIn היא עדות לכך שהאסטרטגיות שלה מבוססות על תובנה אמיתית. לא כל חברה תרצה לחקות את כל הטריקים האלה, אבל יש כאן שיעורים שכל מותג יכול ללמוד מהם כדי להתחבר טוב יותר לקונה האופנה של העתיד.